úterý 13. července 2021

Fxd skrz okres Šumperk

 


V době všemožných lockdownů jsem stihl jen jednu charitativní výzvu ultrabikers.eu. 13. března jsem dal 100 km na doraz v katastru Šumperka a byla to pořádná motanice se startem na Temeničáků a následným pendlováním mezi Vikýřovicemi a cyklostezkou na Dolní Studénky. Výsledný čas 3h:48m mě hódně překvapil, protože jsem zatím měl co dělat abych na téhle distanci pokořil 5 hodin, takže na úvod sezóny to byl velký příslib...


Bohužel k další výzvě jsem se dostal až 26. června, kdy jsem konečně vyrazil na svoji variantu Okolo okresu. Vybral jsem jen nejsevernější, nejvýchodnější, nejjižnější a nejzápadnější body a tak nějak je spojil, aby mě to bavilo.

6:12 se mi povedlo vyrazit a hned na rozjetí jsem si dal Bratrušov a Lužnou do Hanušovic. Po krásným novým asfaltu do Staráku a dál až na polskou hranici na Kladském sedle.


Rychlý kafe s croissanem, zpátky do Staráku a na panoramatickou cestu přes Šléglov a Vikantice do Branné.



V Nových Losinách za penzionem Trojkámen jsem odbočil na hodně těžký kopec přes Přemyslovské sedlo. Poprvé jsem ho jel z této strany a je to věru výživný kopec po rozbitým asfaltu, ale za odměnu je pak sjezd do Loučné - Rejhotic naopak s luxuním povrchem. 



Abych nevyšel ze cviku před Skřítkem nejvyšším bodem celé trasy byl ještě brdeček přes Maršíkov. Začátek stoupání na Skřítek jsem si říkal jak mi ta jesenická část trasy náramně jde, ale v závěru už přece jen přišla trochu krize, kterou ještě znásobila projížďka k ceduli označující hranici okresu a vlastně i kraje, která je docela daleko od motorestu a první výpadek gps signálu, který se tentokrát ještě sám chytil. 



Vše ale vyřešila polívka v motorestu a jako vždy parádní sjezd zpět do Rudoltic. Poslední jesenický kopeček na Traťovku a přede mnou Šumperk, ale tentokrát to ani náhodou nebyl konec. Slabá přeháňka a po notoricky známých cestách až do Loštic s mezi přistáním v Lesnici na kofolu. V Lošticích trochu zbytečná zdržovačka v kavárně U lišky Bystroušky, kde mají moc dobrý zákusky i kafe, ale lehce nestíhající obsluhu. A taky mi už nadobro vypadl gps signál, takže jsem musel restartovat navigaci a udělat zmatky na Stravě...


Ale cestou od jižní točny kousek za Vlčicemi jsem se s tím vyrovnal a vymyslel mírné zjednodušení trasy. Vlastně jsem jen vyměnil rozbité cesty do Krchleb za lepší asfalt na cyklostezce z Žádlovic přes Hraničky do Mohelnice, kde ale kostky na náměstí skóre vyrovnali. Nahoře v Krchlebách jsem se stočil místo na další tankodrom přes Maletín a Hynčinu na o něco kratší a lepší cestu přes Pobučí a Jestřebí, kde jsem se pokochal krásnými výhledy na všechny ty kopce kde jsem byl dopoledne, a po novém asfaltu sjel do Lupěného na cyklostezku do Hoštejna.



Tam jsem udělal druhou občertstvovací chybu, když jsem si místo pizzy objednal nanuka, ale nakonec to nějak stačilo. Přejezd přes Drozdovskou pilu a Štíty pod poslední západní točnu do Heroltic byl na pohodu, to už se ale nedá říct o stoupání k poslední ceduli, která je ve Valteřicích. Kopec po rozbité silnici jsem z poloviny vyšel a celou cestu se těšil až po tom co zbylo z té silnice budu kličkovat dolů. 


Nakonec to nebylo tak hrozný a zvládl jsem i kus šotoliny do Březné. Stejně jako táhlý kopec do Horních Studýnek a houpačky do Zborova, kde jsem dojedl poslední müsli tyčky. Ve sjezdu, který jsem si tentokrát vůbec neužil, jsem vymyslel, že vynechám předposlední kopec přes Bohutín a risknu to po hlavní silnici přes loučení. Tam mě navíc zastihl první slejvák a druhý mě dokonce na 20 min zastavil na Bludovečku, abych pak zjistil, že asi po 200 m skoro vůbec nepršelo...



Konečná trasa byla dlouhá 232,72 km, s převýšením 3099 m a zabrala mi 14h:26m. I s tímhle výsledkem jsem po několika týdenním výpadku kvůli prasklé lopatce byl nadmíru spokojen.

Žádné komentáře:

Okomentovat