úterý 11. července 2017

Slunovrat...


Vylézt nebo vyjet na nějaký kopec a rozhlédnout se je pro nás suchozemce stejné, jako si stoupnout na pláž a žasnout nad nekonečností oceánu, vesmíru a tak dál. A když se k výjimečnosti místa přidá i výjimečný čas, jakým je východ slunce, vše se násobí x-krát. Víc jak deset let jsem plánoval zažít tento okamžik na Pradědu, ale plány jsou od toho, aby se měnily...

Dva dny po letošním letním slunovratu v pátek 23. června jsem se zúčastnil druhého ročníku závodu Secret Uphill Race v Praze. Ten se letos konal ve večerních až nočních hodinách a bylo potřeba vyšlápnout rovnou 3 kopce. Bohnický, Trojský a Žižkovský tunel. Díky tomu jsem uplatnil i něco ze své vytrvalosti a nakonec vybojoval druhý místo. Víc možná někdy na videu...

Secret Uphill race. Foto Bajkazyl Bojs
Pro noční sovy a ranní skřivany pak byl ještě v sobotu nad ránem připraven Slunovrat ride. Hrubě improvizovaná trasa prázdnou Prahou vedla od Rudolfína přes Karlův most, Petřín, Strahov, Železniční most, Nuselák, Václavák, Staromák, Karlův most podruhé, Kampu a most Legií na Náplavku pod Palačákem, kde čekalo poctivý ranní kafe...


Sraz u Rudolfina.
Karlův most. (GoPro)
Hradčany.

Probouzející se Praha z Petřína.
Východ slunce z Nuseláku.
Staromák.
Bajkazyl -> Náplavka.
Po probdělé noci a dopolední cestě vlakem domů jsem konečně v jednu odpoledne padl do postele a spal až do večera. Lepší přípravu na další noční výlet jsem si nemohl přát. A tak jsem v neděli 25. června v 01:30 vyrazil na Dlouhé Stráně. Nepřejel jsem ani jednu kočku, které mi celou cestu do Loučné nad Desnou vbíhaly před kolo, a neviděl ani jedno zvíře, kterých jsem v temném lese na Uhlířské cestě vyplašil snad stopadesát. Nahoře bylo spousta nocležníků, ale všichni spali. Tak jsem si pěkně v klidu mohl napráskat milión fotek a jet domů spát...

Loučná nad Desnou 2:15

Bar u Medvěda 3:19

Bar u Medvěda 3:20

U Tetřeví chaty 3:27

Útulna pod Horní nádrží 3:36

Praděd 3:36

3:47

3:48

3:49

3:54

4:06

4:08

4:12

4:15

4:22

4:34

4:35

4:36

4:40
4:41



4:43

4:45

4:49

4:50

4:54

5:12

5:25

5:19

5:26

Větrníky u Tetřeví chaty 5:28

Vyhlídka nad Brankou 5:47

Údolí Merty 5:50

Zadní hutisko 6:01

Žádné komentáře:

Okomentovat